Gebedspunten christenvervolging maart 2021

9 maart 2021

Het is voor vervolgde christenen een grote bemoediging om te weten dat er vanuit Nederland voor hen wordt gebeden. Regelmatig vertellen zij ons verhalen van verhoorde gebeden. We mogen bidden tot een God die luistert! Bidt en dankt u daarom met ons mee?

Bidden:

• Wilt u blijven bidden voor het echtpaar Shafqat en Shagufta? Het Hooggerechtshof durft het keer op keer niet aan om hun zaak te behandelen. Alleen al in 2021 stond de zaak tevergeefs gepland op 21 januari, 15 februari en op 24 februari. Ieder uitstel is een teleurstelling. Een nieuwe datum is nog niet bekend. Het christelijk echtpaar zit al meer dan 7 jaar in de cel, gescheiden van elkaar en van hun kinderen. Ze zijn ter dood veroordeeld vanwege vermeende godslastering. Wie zijn Shafqat en Shagufta? >
  • Bid voor de landelijke verkiezingen in Nederland op 15, 16 en 17 maart. Bid dat er politici gekozen worden die in de Tweede Kamer een duidelijk geluid laten horen over christenvervolging.
  • Bid voor de christenen in Irak. Dominee Ghassan uit Irak: "Als christenen in Irak voelen wij ons soms zo alleen. Ik kan niet in woorden vatten hoe groot de bemoediging dan is wanneer wij horen dat wij broers en zussen hebben die voor ons bidden en waar wij op bouwen kunnen." De kerk van dominee Ghassan heeft vervolging van heel dichtbij meegemaakt, toen IS tot op 20 kilometer naderde. Lees dit verhaal >
  • Dominee Ghassan roept op om te bidden voor een moslim: "Vergeet ook nooit hoe belangrijk jullie gebed voor moslims is!" Zijn tip is om heel specifiek te bidden voor één islamitische naam, zoals Mohammed, Ibrahim, Amina of Fatima. Bid dat deze persoon Jezus Christus mag ontmoeten en op zoek mag gaan naar wie Hij is.

Vergeet ook nooit hoe belangrijk jullie gebed voor moslims is!"

Danken:

• De voorlopige opbrengst van de potgrondactie Plant een Bijbel is dat we bijna 6200 Bijbels mogen gaan uitdelen! We zijn dankbaar voor deze opbrengst, die veel hoger is dan de 5000 Bijbels waarvan we droomden. De eindopbrengst is nog niet bekend, omdat er nog steeds Bijbels worden gedoneerd. Dankt u God met ons mee voor dit resultaat?
  • De kerk van dominee Yesuratnam uit India is te klein geworden, omdat zijn gemeente groeit. Dank God voor deze nieuwe gelovigen! Dominee Yesuratnam is onderdeel van het project Steun een evangelist, dat evangelisten ondersteunt die op de moeilijkst bereikbare plekken het Evangelie brengen.
  • Dank dat God ook vandaag nog steeds wonderen doet. Vervolgde christenen kunnen vele verhalen vertellen over Zijn hulp tijdens benauwde momenten. Eén van die verhalen is het verhaal van Aster. Haar familie probeert haar keer op keer te vermoorden. Lees hier het verhaal over één van hun pogingen >

Meer gebedspunten >

Wilt u blijven bidden voor vervolgde christenen?
Ontvang gebedspunten en actueel nieuws over christenvervolging via e-mail of per post!

Meld u gratis aan