Gebedspunten mei 2023

"Gebed opent deuren die anders gesloten blijven" - Evangelist Rasid

23 mei 2023

Het is voor vervolgde christenen een grote bemoediging om te weten dat er vanuit Nederland voor hen wordt gebeden. Regelmatig vertellen zij ons verhalen van verhoorde gebeden. We mogen bidden tot een God die hoort. Bidt en dankt u daarom met ons mee?

Gebedspunten

• Bid voor veiligheid van evangelisten die het Evangelie brengen in landen waar vervolging is. Bid ook voor voldoende financiele steun voor deze evangelisten.
  • Bid voor Nigeria. In 2022 werden meer dan 4000 christenen vermoord en meer dan 2300 christenen ontvoerd. Dit geweld gaat door tot op de dag van vandaag. Bid specifiek voor de familie van de tientallen christenen die vorige maand werden vermoord op Goede Vrijdag.
  • Bid dat er via een medische kliniek in Irak veilig geëvangeliseerd kan worden.
  • Bid voor de slachtoffers van de orkaan Mocha in Bangladesh. Bid ook dat er geen nieuwe orkanen zullen volgen; voor de Rohingya in de vluchtelingenkampen zijn er geen evacuatiemogelijkheden.
  • Bid voor India, in sommige regio’s neemt de vervolging sterk toe, met grote gevolgen:

• Bid dat er veel mensen Vrienden in verdrukking zullen worden, zodat HVC hulp kan bieden op het moment dat vervolging toeslaat!

Dankpunten

• Dankt u met ons mee dat zoveel vrijwilligers HVC ondersteunen in het werk? Bidt u dat er harten geraakt zullen worden door de mini-bibliotheek?

• Dank mee dat de hulpverlening in Syrië via de verdrukte Kerk verloopt. Bid mee dat er de noodhulpactie voldoende steun krijgt om door te blijven gaan.

• Dank dat we noodhulp konden verlenen na de overstromingen in 2022 in India en Pakistan. Bid dat komend regenseizoen mild zal zijn!

• Dank met Evangelist Rasid (foto boven) voor de deuren die open gaan voor het Evangelie. Lees zijn verhaal in het laatste Hulp Magazine. Deze gemist en alsnog ontvangen? Dat kan door een mail te sturen naar info@stichtinghvc.nl >

Meer gebedspunten >

Wilt u blijven bidden voor vervolgde christenen?
Ontvang gebedspunten en actueel nieuws over christenvervolging via e-mail of per post.

Meld u gratis aan