HVC op school

Maatwerk voor primair en voortgezet onderwijs. Maak kennis met het GeheimSchrift lespakket!

Buitenlandse gastspreker op bezoek

Onderwijs is maatwerk

Zoekt u een onderwerp om in uw klas centraal te stellen, dat vele kanten heeft, een lange geschiedenis kent, maar tegelijk ook actueler is dan ooit? Wilt u uw leerlingen iets meegeven wat ze hun leven lang bijblijft? HVC neemt u, uw klas en uw school graag mee op reis naar de realiteit van vervolgde christenen. We helpen u ook graag om zelf les te geven over dit belangrijke onderwerp, maar u kunt uiteraard HVC uitnodigen uw school te bezoeken, maar . Het HVC Scholenteam helpt u bij het samenstellen van een onderwijsprogramma voor úw school en úw leerlingen! Neem daarom vrijblijvend contact op met het Scholenteam van HVC!

Jan Teeuw, directeur prot. chr. basisschool Eben Haëzer in Lienden

De kinderen kregen door middel van een presentatie een indruk van hoe het is om - bijvoorbeeld - in het Midden Oosten te leven als christen. Als school dragen we graag ons steentje bij - in daad én gebed - als het gaat om de vervolgde Kerk."

- Jan Teeuw, directeur prot. chr. basisschool Eben Haëzer in Lienden
Gratis voor basisscholen

GeheimSchrift: lesprogramma over christenvervolging

In Noord-Korea is de Schrift, het Woord van God, een verboden Boek. Toch lezen christenen in het geheim uit Bijbels die het land in worden gesmokkeld. Wat drijft deze mensen, om te lezen in een geheim Schrift?

Dit zijn vragen die aan bod komen in het gratis lesprogramma GeheimSchrift van HVC. Het gratis GeheimSchrift lesmateriaal neemt onderwijsteams werk uit handen. Het programma is gratis én vrijblijvend: u hoeft als school geen actie voor vervolgde christenen op touw te zetten, al kunt u daar wel voor kiezen. GeheimSchrift is gericht op educatie, kennisoverdracht en persoonsvorming en biedt dit op een ontspannen en interactieve manier aan. Het onderwijsmateriaal is gericht op de verwerkingsniveaus van de bovenbouw groepen 6, 7 en 8, maar kan ook worden toegepast in de onderbouw van het VO.

Jacolien Inkum, Ds. G.H. Kerstenschool Ridderkerk.

Wij mogen leven in een land waar we de vrijheid hebben om christen te zijn. Deze vrijheid kan er echter ook voor zorgen dat we juist daardoor een heel leeg christendom gaan leven, waarin we ons met zoveel godsdienstigheden en/of tradities bezig houden, dat we daarin de kern uit het oog verliezen: het ware geloof in God. Door HVC uit te nodigen in de klas, wil ik de leerlingen laten inzien waar het echt om draait."

- Jacolien Inkum, Ds. G.H. Kerstenschool Ridderkerk.

Keuze-elementen

De tien keuzeonderdelen bieden scholen alle middelen om tot een volle week lang actief te zijn rondom de thematiek van de vervolgde Kerk. Maar het kiezen van één enkel element, om in één les het onderwerp christenvervolging te bespreken is uiteraard ook mogelijk.

Educatie:
  • Lespakket (PO)
  • Bijbellessen (PO)
  • Video's (PO)
Interactie:
  • Leskoffer (PO)
  • VR Experience (PO & VO)
  • Escape Room (PO & VO)
  • Samen in actie (PO & VO)
Presentatie:
  • Gastles door HVC spreker (PO & VO)
  • Buitenlandse gastspreker (PO & VO)