Omarm een kind

Ze staan op straat en lopen gevaar. Ze zijn de dupe van uitsluiting, onrecht of geweld. Alleen maar omdat hun ouders christenen zijn. Niemand mag hun naam weten - dat is te gevaarlijk. Maar u kunt toch naast hen staan, als sponsor.

Adeel (naam en foto ter illustratie)

Anjali (naam en foto ter illustratie)

Bescherm een kind van vervolgde christenen

‘Omarm een kind’ is een project gericht op kinderen die de dupe zijn van christenvervolging, van geweld of achterstelling. Kinderen zoals Adeel* en Anjali*. Om de kinderen te beschermen, delen we niet hun echte namen of precieze verblijfplaatsen. Met uw maandelijkse steun richten we ons op wat écht nodig is in het belang van het kind. Goed onderwijs en Bijbelles bieden toekomstperspectief. Maar leren met een lege maag gaat niet, daarom bieden we ook vaak een of meer maaltijden per dag. En als het nodig is geven we een kind onderdak. In landen waar christenvervolging is, wachten veel kwetsbare kinderen op deze hulp. Help een kind in de brandhaard van christenvervolging!

Steun dit project

Uw aandeel in het verhaal

U helpt door maandelijks te sponsoren. Uw € 30,- per maand stelt ons in staat om een kind van vervolgde christenen te helpen. In nauw overleg met de lokale partners van HVC leveren we daarbij maatwerk. Voor het ene kind betekent de beste ondersteuning namelijk 24/7 opvang in een tehuis, voor een ander kind is goed onderwijs, vervoer naar school en een voedzame lunch de hulp die het beste aansluit. We doen wat nodig is en stellen het belang van het kind voorop. Persoonlijke correspondentie tussen u en uw sponsorkind is helaas te gevaarlijk voor kinderen en opvangplaatsen. U weet dus nooit precies welk kind u steunt, maar wel dát u elke maand het verschil maakt voor een kind in nood. U ontvangt van ons geanonimiseerde verhalen en gebedspunten van de kinderen. Zo komt de individuele hulp toch heel dichtbij.

Als het thuis niet meer veilig is

Wanneer een kind van vervolgde christenen niet meer bij de ouders kan zijn, dan moet het worden opgevangen. Dat betekent 7 dagen per week, 24 uur per dag opvang op een veilige plek. Zo lang als nodig is, ook als dit betekent dat we het kind opvangen tot het volwassen en zelfstandig is. We zoeken een plek die het beste is voor het kind. Vaak is dit een ‘shelter’; een veilig groepsonderkomen op een geheime locatie. Lokale projectleiders zorgen ervoor dat het kind krijgt wat het nodig heeft. Van goede voeding en kleding tot christelijk onderwijs. Iedere dag vertellen we over de God van de Bijbel.

Ja, ik omarm een kind in nood!

Geef een kind van vervolgde christenen weer toekomstperspectief, midden in de brandhaard van christenvervolging. Al leert u het kind niet kennen, samen zoeken we het beste voor hem of haar. Doet u mee?

Selecteer uw bank

Gegevens

Uw gegevens verwerken wij met respect voor uw privacy

Nieuws over dit project