HVC Maatjes

Beste HVC Maatjes,

Ik ben juf Ferdina en mag je iets vertellen over allerlei landen waar mensen worden vervolgd, omdat ze bij de Heere Jezus horen. Je hebt vast wel eens horen vertellen over ‘christenvervolging’. Dit betekent dat mensen niet mogen geloven in de Heere Jezus en niet naar de kerk mogen. Doen ze dit toch, dan worden ze soms gepest, geslagen of zelfs in de gevangenis gegooid! En dit overkomt niet alleen grote mensen, ook kinderen van jouw leeftijd overkomt dit elke dag. Misschien zit je wel eens te denken: ‘Wat kan ik voor kinderen doen, die het zo moeilijk hebben, omdat ze in de Heere Jezus geloven.’

Groetjes van juf Ferdina!

Nieuw: spreekbeurtpakket

Zit jij op de basisschool en moet je binnenkort een spreekbeurt houden? Let dan op! Met het gloednieuwe GeheimSchrift Spreekbeurtpakket van Stichting HVC maak je zelf een super interessante spreekbeurt over christenvervolging. Je krijgt pagina's vol informatie en foto's waar je uit kunt kiezen.

Bestel je spreekbeurtpakket!
Bestel je pakket via www.stichtinghvc.nl/spreekbeurt >

Bid je mee?

Je kunt dit gebedslijstje gebruiken bij één van de maaltijden, of voordat je ’s avonds gaat slapen.

Zondag
Bid voor de vervolgde christenen die honger lijden. Bid dat ze te eten mogen krijgen.
Maandag
Bid voor de vervolgde christenen die op de vlucht moesten gaan en nu een vreemdeling zijn in een ander land.
Dinsdag
Bid voor vervolgde christenen, die hun huis en al hun spullen moesten achterlaten, omdat het niet meer veilig was om thuis te blijven.
Woensdag
Bid voor vervolgde christenen die ziek zijn. Bid dat ze weer beter mogen worden.
Donderdag
Bid voor vervolgde christenen die in de gevangenis zijn gekomen. Bid dat ze vrij mogen komen en dat ze in de gevangenis van de Heere Jezus kunnen getuigen.
Vrijdag
Dank de Heere God voor zoveel zegeningen die je elke dag krijgt. Vraag of Hij je wil helpen om uit te delen van wat je hebt.
Zaterdag
Bid voor Stichting HVC, dat de mensen die daar werken de mensen kunnen helpen die dat zo erg nodig hebben.

Wil jij ook Hulp Magazine thuis krijgen?

Vind je HVC maatjes leuk? Vraag aan papa of mama of je Hulp Magazine thuis mag krijgen! Zij kunnen dan op deze pagina jouw naam en adres invullen en dan sturen wij het magazine naar jou toe! Je moet wel even geduld hebben, want het kan een paar weken duren voordat je het magazine in de bus krijgt. Veel leesplezier!

Actie nieuws

"Hoe zou het zijn om te vluchten? Wat zou jij meenemen? En wat kunnen wij doen voor vluchtelingen?" 06-02-2019 | Winnaars kleurwedstrijd Duikenburgse Wintermarkt Tijdens de Duikenburgse Wintermarkt konden kinderen meedoen aan een kleurwedstrijd. Wie een kleurplaat inleverde mocht een leuk cadeautje grabbelen, maar er zijn ook prijzen voor de winnaars! Lees meer > Dit is Indereyas 25-09-2018 | Het dagboek van Inderyas uit Pakistan Inderyas is 11 jaar oud en woont in een kindertehuis in Pakistan. Zijn leven is heel anders dan die van veel kinderen in Nederland. Maar er zitten ook heel veel bijzondere en mooie dingen in. Lees maar eens deze stukjes uit zijn dagboek >
Nieuwe verhalen van meester Visser - deel 2 22-05-2018 | HVC Maatjes CD: 'Nieuwe verhalen van meester Visser - deel 2' De vier waargebeurde verhalen op de dubbel-cd ‘Nieuwe verhalen van meester Visser - Deel 2’ nemen jong en oud mee naar vier landen. Luister naar de indrukwekkende verhalen en leef mee met vervolgde christenen! Lees meer >
Verhaal: de schat van Anne 17-05-2018 | Verhaal: de schat van Anne De juf heeft gevraagd of iedereen van thuis iets mee wilde nemen. Het moest iets zijn, wat voor jou heel belangrijk of heel kostbaar is. Een schat! Lees het verhaal van Anne >