Welkom op de kids pagina :)

Beste HVC Maatjes,

Ik ben juf Paulien en mag je iets vertellen over allerlei landen waar mensen worden vervolgd, omdat ze bij de Heere Jezus horen. Je hebt vast wel eens horen vertellen over ‘christenvervolging’. Dit betekent dat mensen niet mogen geloven in de Heere Jezus en niet naar de kerk mogen. Doen ze dit toch, dan worden ze soms gepest, geslagen of zelfs in de gevangenis gegooid! En dit overkomt niet alleen grote mensen, ook kinderen van jouw leeftijd overkomt dit elke dag. Op deze pagina lees je allemaal verhalen over deze kinderen.

Veel christenen die vervolgd worden, hebben niet zoveel. Soms hebben ze zelfs geen Bijbel. Wat zou het mooi zijn als alle christenen, overal in de wereld, een eigen Bijbel zouden krijgen! Soms kunnen we iets geven aan vervolgde christenen. Maar er is iets heel belangrijks dat je elke dag kan doen: bidden!

Bid jij ook mee?

Je kunt dit gebedslijstje gebruiken om een week lang te bidden:
  • Maandag: Bid voor iemand die je niet zo aardig vindt
  • Dinsdag: dank God dat Hij van ons houdt
  • Woensdag: bid voor iemand uit jouw klas die ziek is
  • Donderdag: dank God, omdat Hij ons wil vergeven
  • Vrijdag: bid dat de Bijbel bij alle mensen op de hele wereld terecht komt
  • Zaterdag: bid voor vervolgde christenen, dat ze de kracht van het gebed mogen ervaren
  • Zondag: dank God dat Hij er altijd voor ons is.
Groetjes van juf Paulien!
Bestel je spreekbeurtpakket!

Nieuw: spreekbeurtpakket

Zit jij op de basisschool en moet je binnenkort een spreekbeurt houden? Let dan op! Met het gloednieuwe GeheimSchrift Spreekbeurtpakket van Stichting HVC maak je zelf een super interessante spreekbeurt over christenvervolging. Je krijgt pagina's vol informatie en foto's waar je uit kunt kiezen. Bestel je pakket hier >

Wil jij ook Hulp Magazine thuis krijgen?

Vind je HVC maatjes leuk? Vraag aan papa of mama of je Hulp Magazine thuis mag krijgen! Zij kunnen dan op deze pagina jouw naam en adres invullen en dan sturen wij het magazine naar jou toe! Je moet wel even geduld hebben, want het kan een paar weken duren voordat je het magazine in de bus krijgt. Veel leesplezier!

Actie nieuws

15-07-2019 | Verhaal: de moeder van Lea moet huilen Lea fietst zo snel als ze kan naar huis. Daar ziet ze door het raam dat haar moeder zit te lezen aan de keukentafel. Ze ziet dat haar moeder tranen in haar ogen heeft. Op tafel ligt het blad waar haar moeder uit aan het lezen is. Huilt ze hierom? Lees het verhaal van Lea > 27-02-2019 | Kun jij goed woordzoeken? Houd jij van woordzoekers? Print dan deze woordzoeker en kijk hoe snel jij alle woorden hebt gevonden! Ga naar de woordzoeker >
"Hoe zou het zijn om te vluchten? Wat zou jij meenemen? En wat kunnen wij doen voor vluchtelingen?" 06-02-2019 | Winnaars kleurwedstrijd Duikenburgse Wintermarkt Tijdens de Duikenburgse Wintermarkt konden kinderen meedoen aan een kleurwedstrijd. Wie een kleurplaat inleverde mocht een leuk cadeautje grabbelen, maar er zijn ook prijzen voor de winnaars! Lees meer >
Dit is Indereyas 25-09-2018 | Het dagboek van Inderyas uit Pakistan Inderyas is 11 jaar oud en woont in een kindertehuis in Pakistan. Zijn leven is heel anders dan die van veel kinderen in Nederland. Maar er zitten ook heel veel bijzondere en mooie dingen in. Lees maar eens deze stukjes uit zijn dagboek >