Welkom op de kids pagina :)

Ha HVC Maatje,

Ik ben juf Paulien en ik mag jou wat vertellen over christenvervolging. In sommige landen vinden ze het niet leuk als iemand in de Heere Jezus gelooft en naar de kerk gaat. Als iemand dat wel doet wordt diegene gepest of zelfs geslagen. Of nog erger… in de gevangenis gegooid. Dit komt niet alleen voor bij grote mensen, maar ook bij kleine kinderen. Het komt zelfs voor dat ze door eigen familieleden gepest of geslagen worden. Dat kan jij je niet voorstellen, hè? Dat jouw eigen broer of zus boos op je wordt omdat je in de Heere Jezus gelooft.

Christenen die vervolgd worden hebben meestal niet veel. Soms niet eens een Bijbel. Lijkt het jou niet tof als elke christen in de wereld een eigen Bijbel zou hebben, zodat ze iedere dag over God kunnen lezen net als jij?

Wil je meer weten over christenvervolging? Op de kidspagina staan allemaal verhalen van kinderen die te maken hebben met vervolging. Bid maar veel voor deze kinderen. Ze hebben jouw gebed nodig.

Bid jij ook mee?

Je kunt dit gebedslijstje gebruiken om een week lang te bidden:
  • Maandag: Bid voor iemand die je niet zo aardig vindt
  • Dinsdag: dank God dat Hij van ons houdt
  • Woensdag: bid voor iemand uit jouw klas die ziek is
  • Donderdag: dank God, omdat Hij ons wil vergeven
  • Vrijdag: bid dat de Bijbel bij alle mensen op de hele wereld terecht komt
  • Zaterdag: bid voor vervolgde christenen, dat ze de kracht van het gebed mogen ervaren
  • Zondag: dank God dat Hij er altijd voor ons is.
Groetjes van juf Paulien!

Nieuw: spreekbeurtpakket

Zit jij op de basisschool en moet je binnenkort een spreekbeurt houden? Let dan op! Met het gloednieuwe GeheimSchrift Spreekbeurtpakket van Stichting HVC maak je zelf een super interessante spreekbeurt over christenvervolging. Je krijgt pagina's vol informatie en foto's waar je uit kunt kiezen. Bestel je pakket hier >

Wil jij ook Hulp Magazine thuis krijgen?

Vind je HVC maatjes leuk? Vraag aan papa of mama of je Hulp Magazine thuis mag krijgen! Zij kunnen dan op deze pagina jouw naam en adres invullen en dan sturen wij het magazine naar jou toe! Je moet wel even geduld hebben, want het kan een paar weken duren voordat je het magazine in de bus krijgt. Veel leesplezier!

Actie nieuws

04-11-2019 | Verhaal: Het geheime boek ‘Ging het goed op school?’ Zuko knikt. ‘Ja hoor. We hebben nieuwe sommen geleerd. En de juf vertelde ons vandaag ook over een nieuwe godsdienstwet of zo. Maar dat begreep ik niet zo goed.’ Mam is even stil. Het lijkt wel of ze ineens een beetje verdrietig kijkt. ‘Wat is er mam?’ vraagt Zuko bezorgd... Download hier een kerstverhaal speciaal voor jou > Kleurplaat over vluchten 16-09-2019 | Kleurplaat: hoe zou het zijn om te moeten vluchten? Hoe zou het zijn om te vluchten? Wat zou jij meenemen? En wat kunnen wij doen voor vluchtelingen? Download hier een kleurplaat over vluchten >
15-07-2019 | Verhaal: de moeder van Lea moet huilen Lea fietst zo snel als ze kan naar huis. Daar ziet ze door het raam dat haar moeder zit te lezen aan de keukentafel. Ze ziet dat haar moeder tranen in haar ogen heeft. Op tafel ligt het blad waar haar moeder uit aan het lezen is. Huilt ze hierom? Lees het verhaal van Lea >
27-02-2019 | Kun jij goed woordzoeken? Houd jij van woordzoekers? Print dan deze woordzoeker en kijk hoe snel jij alle woorden hebt gevonden! Ga naar de woordzoeker >