Beste HVC-maatjes,

Ik ben juf Ferdina en mag je iets vertellen over allerlei landen waar mensen worden vervolgd, omdat ze bij de Heere Jezus horen. Je hebt vast wel eens horen vertellen over ‘christenvervolging’. Dit betekent dat mensen niet mogen geloven in de Heere Jezus en niet naar de kerk mogen. Doen ze dit toch, dan worden ze soms gepest, geslagen of zelfs in de gevangenis gegooid! En dit overkomt niet alleen grote mensen, ook kinderen van jouw leeftijd overkomt dit elke dag. Misschien zit je wel eens te denken: ‘Wat kan ik voor kinderen doen, die het zo moeilijk hebben, omdat ze in de Heere Jezus geloven.’

Groetjes van juf Ferdina!

Uit het laatste magazine:

Maak kennis met ... Shahena Khatun
"Hoi, ik ben Shahena Khatun. Ik ben een meisje van 8 jaar oud. Ik woon in een vluchtelingenkamp. Het heet Kutopalang en ligt in Bangladesh. Ik heb een vader en een moeder, drie broers en drie zussen. Mijn ouders zijn al 10 jaar geleden in dit vluchtelingenkamp gekomen. Ik ben dus hier geboren.

We mogen nooit uit dit kamp, dus eigenlijk zitten we hier opgesloten. Weet je wat ik echt heel jammer vind? Ik kan niet naar school. Er zijn wel scholen in ons kamp, maar er zijn er veel te weinig. Die scholen zitten al vol en daarom kan ik er niet heen. In de vluchtelingenkampen zitten duizenden kinderen, die nooit naar school gaan. Ik heb veel tijd. Daarom help ik mijn moeder met schoonmaken, opruimen, oppassen en eten klaarmaken.

Toen mijn familie uit Myanmar in Bangladesh kwam, waren ze nog moslim. Drie jaar geleden kwam mijn vader Jafar thuis en vertelde dat een man hem een verhaal over Jezus Christus had verteld. Het was helemaal nieuw voor ons en we begrepen het nog niet zo goed. Maar in dat jaar hebben we nog veel meer uit de Bijbel gehoord en twee jaar geleden zei mijn vader dat hij ook een volgeling van de Heere Jezus wilde worden. Hij is toen gedoopt. Andere mensen in het kamp vonden dat niet goed. Ze doen ook weleens heel lelijk tegen ons. Maar we willen de Heere Jezus blijven volgen.

Het is niet makkelijk om hier te wonen, maar we hebben nergens anders een plek om heen te gaan. We wonen in een klein hutje, net als al die andere duizenden mensen in dit kamp. De meeste van onze buren zijn moslim. Nu wij de Heere Jezus hebben leren kennen, is ons leven wel veranderd. Eerst hadden we geen hoop. Nu weten we dat God met ons is en dat we altijd op Hem mogen vertrouwen.

Wil jij vandaag voor ons bidden?"

Bid je mee?

Je kunt dit gebedslijstje gebruiken bij één van de maaltijden, of voordat je ’s avonds gaat slapen.

Zondag
Dank de Heere God, dat Hij in ieder land aan het werk is.
Maandag
Bid voor Shahena en haar familie in het vluchtelingenkamp in Bangladesh. Vraag de Heere of er een school voor Shahena en haar broers en zussen mag komen.
Dinsdag
Bid voor alle Rohingya die nog moslim zijn. Bid dat ze ook uit de Bijbel zullen horen en in de Heere Jezus zullen gaan geloven.
Woensdag
Bid voor de dominees, die in Bangladesh in de kampen het Evangelie brengen.
Donderdag
Bid voor de christenen in de vluchtelingenkampen, dat ze veilig zullen zijn.
Vrijdag
Bid voor Stichting HVC, dat zijde mensen kunnen helpen, die dat zo hard nodig hebben.
Zaterdag
Dank de Heere dat je zelf in vrijheid mag Bijbellezen en bidden en dat je in een warm en veilig huis mag wonen.

Wil jij ook Hulp Magazine thuis krijgen?

Vind je HVC maatjes leuk? Vraag aan papa of mama of je Hulp Magazine thuis mag krijgen! Zij kunnen dan hieronder jouw naam en adres invullen en dan sturen wij het magazine naar jou toe! Je moet wel even geduld hebben, want het kan een paar weken duren voordat je het magazine in de bus krijgt. Veel leesplezier!
Ik wil het Hulp Magazine ontvangen!