Vrienden staan altijd klaar!

Klaarstaan voor vrienden met problemen is de normaalste zaak van de wereld. Je bidt, bemoedigt, biedt hulp en probeert samen een uitweg te vinden. Bij HVC krijgen we regelmatig een plotselinge vraag om hulp in nood. Zo mogen wij dag en nacht klaar staan voor onze vervolgde vrienden in levensbedreigende situaties. Om deze hulp te kunnen geven, zijn uw gebed en financiële steun dringend nodig. Wij zoeken een netwerk van vrienden dat het mogelijk maakt om voor vervolgde christenen klaar te staan. Als Vriend in verdrukking steunt u het werk van Stichting Hulp Vervolgde Christenen (HVC) en maakt u het mogelijk dat christenen in zestien landen snel de juiste hulp kunnen ontvangen.

Vriendschap voor Irfan

De bewuste zondagmiddag in 2016 zal de Pakistaanse Irfan Patras nooit vergeten. De klap, het gegil van gewonden en de vele sirenes van de hulpdiensten. Hij herinnert zich de zelfmoordaanslag als de dag van gisteren. “Na de kerkdienst op Eerste Paasdag was ik samen met mijn broer en enkele vrienden naar een park in Lahore gegaan. We waren er net toen een terrorist een bom liet ontploffen.  Mijn broer en twee vrienden overleefden het niet,” vertelt Irfan verdrietig. “Ik werd ernstig gewond naar het ziekenhuis gebracht, maar doordat ik geen geld had, werd ik een week later al ontslagen. Nog altijd gewond ging ik naar huis.”

Zo trof Jan Dirk van Nifterik enkele weken na de aanslag Irfan thuis aan. De HVC-directeur herinnert zich hoe Irfan op bed lag en kermde van de pijn: “Stichting HVC bood hulp voor gezond voedsel en medische zorg. Inmiddels heeft Irfan twee operaties ondergaan. Hij is nog steeds zwak en moet medicijnen blijven slikken. Maar het lukt hem om weer naar school te gaan.”

Wilt u structureel betrokken raken bij uw vrienden in de vervolgde Kerk? Word Vriend in verdrukking en maak verschil in de levens van Irfan en vele anderen!

Word Vriend in verdrukking!
Uw gegevens:
Ik word een Vriend in verdrukking en steun vervolgde christenen (aanvinken wat van toepassing is)
Ik machtig hierbij Stichting HVC om het opgegeven bedrag maandelijks van mijn rekening af te schrijven tot wederopzegging.

Actie nieuws

In gesprek met de nog altijd gewonde neef Sajid, die voor een ontmoeting met HVC met een geleende auto is opgehaald. 05-06-2018 | Hulp voor met de dood bedreigde families In februari kwamen de twee neven Patras en Sajid Masih in een bizarre situatie terecht. Het leven van de twee neven en die van hun families is ontzettend zwaar en hun toekomst ziet er somber uit. Stichting HVC biedt hulp dankzij de steun van Vrienden in verdrukking. Lees meer > Patras Masih 23-02-2018 | Pakistaanse tiener opgepakt om godslastering Op 19 februari 2018 ontstond in Dhair (een dorpje vlakbij Lahore in Pakistan) grote opschudding nadat een groep moslims de christelijke tiener Patras Masih wilden executeren. Een politiecordon wist executie ter nauwer nood te voorkomen. Patras werd door de politie gearresteerd op beschuldiging van blasfemie (godslastering).

Update: neef Sajid springt uit raam van kantoor FIA. Lees meer >
Adil Masih bij zijn familie en zijn advocaat 05-02-2018 | Vrijspraak voor vals beschuldigde christen in Pakistan Een aantal maanden geleden werd de christen Adil Masih gearresteerd, samen met de twee hindoes Bhola Ram en Vishal Tariq. Alle drie werden ze beschuldigd van godslastering en werden ze gearresteerd. HVC werkt samen met lokale partners en advocaten om vals beschuldigde christenen vrij te krijgen. Lees meer >
Gewonde vrouw 29-01-2018 | UPDATE: medische hulp nodig voor slachtoffers aanslag Quetta In december werd de Bethel Memorial Church in het Pakistaanse Quetta getroffen door een zelfmoordaanslag. Direct na de aanslag verleende HVC noodhulp aan de getroffenen. Er is nog steeds dringend behoefte aan medische zorg voor de gewonden. Lees meer >
De voorzijde van de kerkzaal na de aanslag. Rondvliegend glas en hout veroorzaakte veel slachtoffers. 21-12-2017 | HVC biedt noodhulp in Pakistan aan slachtoffers van aanslag op kerk in Quetta Bij een zelfmoordaanslag op een kerk in het Pakistaanse Quetta zijn zondag 17 december 2017 zeker negen mensen gedood. Meer dan 55 mensen zijn ernstig gewond geraakt. Inmiddels is HVC begonnen met het verlenen van de eerste noodhulp in Quetta. Lees meer >